Potęga Wyznania
W jednym z artykułów na naszym blogu pisaliśmy już, że ostatnimi czasy mocno zaangażowaliśmy się w projekt „Mój pierwszy biznes przed 20tką”, w ramach którego kilka grup udało nam się „zwerbować” do projektowania gier planszowych.
Uczniowie z wrocławskich szkół średnich, przez blisko 12 miesięcy mocno pracowali nad swoimi pomysłami, by ostatecznie przedstawić nam prototyp (nam, jak i komisji w skład której weszli przedstawiciele np. PKO BP, Miasta Wrocław, czy Wyższej Szkoły Bankowej) na oficjalnym podsumowaniu.
Kreatywność młodych ludzi, ich zaangażowanie i pasja sprawiły, że z każdych jednych zajęć wychodziliśmy mocno podbudowani, a przedstawiane pomysły zwalały nas po prostu z nóg… Ostatecznie zaprezentowanych zostało 6 gier z naprawdę różnego przekroju – były gry imprezowe, ekonomiczne, strategiczne, postapokaliptyczne, czy nawet familijne (o dziwo żadna grupa nie poszła w kierunek naszego „ulubionego” Eurobiznesu :)).
Cały projekt miał formę konkursu, w ramach którego najlepsze grupy otrzymały bardzo przyjemne nagrody. Jeden z projektów przykuł jednak nieco mocniej naszą uwagę i na tym właśnie zatrzymam się na dłużej… Wspólnie z Filipem zdecydowaliśmy, że chcemy zaproponować autorom jednego z projektów, wspólne wydanie ich gry za pośrednictwem Board&Dice, czyli naszego wydawnictwa. Po krótkich rozmowach, dzisiaj oficjalnie możemy potwierdzić ten fakt. Niniejszym wspólnie z autorami gry: Martą Kawałko, Rafałem Sawickim, Jakubem Jezierskim oraz Piotrem Antoniszynem, rozpoczynamy intensywne prace nad wydaniem gry, której robocza nazwa to Potęga wyznania / Power of Faith.
O czym jest gra? Najkrócej rzecz ujmując o rywalizacji 4 religii, ale uwaga 4 zupełnie fikcyjnych religii, osadzonych w fikcyjnym świecie zwanym Hexager (na razie zastrzegamy, że wszelkie nazwy są tymczasowe/robocze i mogą nieco ulec zmianie w trakcie dalszych prac). Jak już wspominaliśmy, rozgrywka ma miejsce w odległej krainie zwanej Hexager, która od wieków rządzona była przez czterech Bogów. Żyli oni w kompletnej harmonii i zgodzie, a ich świat pełen tajemnic i nieodkrytych terenów. Jednak z upływem kolejnych epok, każde z bóstw zaczęła przepełniać żądza władzy i każde z nich chciało samodzielnie panować nad światem, roztaczając swoją moc i pozyskując coraz większą ilość fanatycznych wyznawców. Dlatego właśnie Bogowie powołali do życia czterech Mentorów, których wysyłają na podbój Hexagera i serc zamieszkujących go ludzi – tak oto rozpoczęła się wielka wojna o rządy dusz…
Każda z religii została stworzona od podstaw i nie ma związków z istniejącymi wokół nas wyznaniami (chociaż pewnie najróżniejsze powiązania będą im przypisywane). Ich robocze nazwy to Czasnanizm, Squeryzm, Cytrynizm, Tamaryzm. Każda z religii ma swojego Mentora, wiernego sługę Boga i zarazem mesjasza, w rolę którego wciela się gracz. Jego zadaniem jest wędrowanie po Hexagerze, nawracanie niewiernych i umacnianie potęgi swojego Boga. Do wyboru będą 4 postacie (więc jak się domyślacie, gra zostanie wydana w wersji dla 4 graczy): Stary Liselej (zwany niegdyś Liselinem), Majestatyczny Lutwian, Wielki Fapił oraz Potężny Tamar – szerzej o tych postaciach już wkrótce J
Jako, że Hexager to świat nieodkryty nawet przez Bogów, każda rozgrywka rozpoczyna się od wylosowania i rozstawienia (w formie zakrytej), określonej liczby kafelków – tak powstaje plansza startowa, na którą zstępują Mentorzy, aby nawracać ateistów lub wyznawców innych religii. Plansza będzie następnie rozbudowywana podczas kolejnych rund przez każdego z graczy w niemal dowolny sposób („niemal” ponieważ rozkładanie kolejnych kafelków obwarowane zostanie wyłącznie jedną zasadą – tak przynajmniej na razie uważamy ;)) Każdy z graczy podróżując przez Hexager, będzie odkrywał nowe tereny, będzie mógł nawracać wiernych wykorzystując dostępne akcje, a także będzie umacniał swoich wyznawców stosując dedykowane każdej religii dekrety, artefakty, czy budynki. Gra składać się będzie z rund, a te podzielone zostaną na tury w ramach których, realizowane będą konkretne akcje (bardziej dokładny opis rozgrywki zaprezentujemy już niebawem ;)).
A teraz kilka szczegółów wydawniczych – grę planujemy wydać w pierwszym kwartale 2015 roku za pośrednictwem Kickstartera, przez co wspólnie z autorami będziemy dążyć do tego, by była ona nie tylko ciekawa mechanicznie, ale jednocześnie „przesiąknięta klimatem”. Obecnie zaczynamy intensywne testy gry, w trakcie których pewnie kilka elementów jeszcze ulegnie zmianie, ale mamy nadzieję, że kolejny prototyp będziemy mogli pokazać już szerszemu gronu graczy (pewnie na przełomie września i października – tyle czasu dajemy sobie na wewnętrzne testy i „dogranie” kilku detali).
Już wkrótce podzielimy się z Wami kolejnymi informacjami o Potędze Wyznania – być może pojawi się jakieś wideo 🙂